انسان دوره ی یخچالی با پیش روی یخها به سمت استوا و همزمان با پسروی یخها به سمت قطب جابجاییهایی از خود نشان می دهد.جد انسان در آغاز تاریخ حیات خود، با مبارزه ی جدی برای ادامه ی حیات، نسلهایی از پی نسلها بوجود می آورد.جد نخست انسان تنها با شرایط طبیعی، یعنی با عوامل آب و هوایی مبارزه نکرده است، بلکه مانند سایر جانداران ما قبل خود اجباراٌ با مبارزه در محیط دائماً متغیر از نظر گیاهی و جانوری به زندگی و تکامل خود نیز ادامه داده است.لکن انسان با داشتن تفاوت چشم گیر با سایر جانداران یعنی داشتن قدرت سازمان دهی و ابزار سازی توانسته است بعد از گذشت مدت کوتاهی از ظهور خود، خشکیها را در تسلط خود در آورد و به انواعی از آب و هوا انعطاف پیدا کند.به علاوه با کنترل گیاهان و سایر حیوانات موجود در محیط اطراف خود، به صورت گوناگون شروع به بهره برداری و تغییر در محیط اطراف می کند.
انسان در مدت مابین میوسن و ماقبل تاریخ، با تنوع نژادی در تمام قاره ها (به جز قطب جنوب) ظاهر می شود. انسان موجودی است اجتماعی (به دلیل نیازهای فیزیولوژیکی) و با هوش و ذکاوت. به این ترتیب انسان به عنوان آخرین مخلوق کره ی زمین در مدت کوتاهی توانست از شلوه ی زندگی ابتدایی خارج شود.
انسان در تعالیم اسلامی
و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه (بقره- ۳۰)
تعالیم اسلامی انسان را به عنوان جانشین خداوند در زمین معرفی می نماید که وظیفه ی خلیفه ی الهی او ایجاب می نماید تا افعالش به صفت فعل الهی متصل تموده و با آگاهی از نقشی که برایش تعیین گردیده جملگی فعالیت های خویش را در جهت ایفای آن نقش هماهنگ سازد. بنابر این انسان خلیفه الله باید درپی تجلی دادن کیفیاتی باشد که به ایجاد محیطی مناسب برای زندگی انسان و توسعه ی زمین بیانجامد. انسان در برخورد با پدیده ها و همینطور اعمال خویش باید معیار ها و اصولی را مرئی سازد که اهم آن از طبیعت_به عنوان خلق الهی_ قابل استنتاج و استخراج هستند.خلاصه اینکه در فرهنگ اسلامی، انسان جانشین خداوند در زمین است(فاطر ۳۹) که بر بسیاری مخلوقات برتری داده شده است(نمل ۶۱ و اعراف ۲۴ ۷۴) . از آنجایی که انسان برای حیات در جهانی دیگر خلق شده (مومن ۳۹) و زمین به عنوان ممر و مکان آماده شدن و صلاحیت یافتنش برای ورود به حیات جاوید ایفای نقش می نماید(بقره ۳۶) بنابراین مهمترین ضرورت نیز بهره گیری مناسب از جهان و اجزای آن برای وصول به این اهداف می باشد.
فهرست
انسان
انسان در تعالیم اسلامی
طبیعت
طبیعت در آموزه های ایران باستان
انسان و طبیعت
ارتباط معماری با طبیعت
ارتباط انسان و معماری
آفرینش هنری
تاثیر دیرینه ی طبیعت
اثر محیط
لانه ی پرنده و نمود آن در معماری
تناسب طلائی
کاربرد تناسب طلائی در تناسبات نمای پارتنون
هندسه
ساخت خانه هایی با الگوی مورچه
فرای اوتو (سازه های کابلی وچادری)
بیو گرافی فرای اتو
منابع
بخشی از مطلب
کلمات کلیدی مرتبط: بررسی الهام از ,طبیعت در معماری ، پاورپوینت ,انسان ,آثار فرای اتو, الهام از طبیعت, تاثیر طبیعت در معماری, تناسب طلایی, رابطه ی طبیعت و معماری, سازه های کابلی و چادری, طبیعت و معماری, معماری بیونیک ,انسان در تعالیم اسلامی , ,طبیعت , ,طبیعت در آموزه های ایران باستان , ,انسان و طبیعت , ,ارتباط معماری,
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است که دارای نماد اعتماد و مجوز از وزارت ارشاد است آدرس سایت اصلی nbpars.ir روش تماس در سایت موجود است برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید. برای اینکه شما رو در لیست پیوندها بیارم کافیست آدرس وبلاگ من رو به پیوندهای وبلاگتون اد کنید